Jak si vede Beach Service Tour v prvním ročníku soutěže?

Blog

Autor Andrej Takáč (zranění)

úterý, 12. ledna 2016

Jak si vede Beach Service Tour v prvním ročníku soutěže?

Jsou za námi v podstatě tři celé kompletní měsíce soutěže a my bilancujeme, jestli je na místě spokojenost.

Podívejme se nejprve na fakta. Tour se zatím zúčastnilo celkem přes 260 účastníků a odehráno bylo v součtu všech kategorií kolem 25 soutěžních dní. Nejčastější účastníci mají za těchto pár měsíců odehráno přes deset kol, což jim průměrně vychází přes 3 akce za měsíc. Celkovou vstupenku na všechny kola Tour v klubovém roce (říjen 2015 – září 2016) má uhrazeno 48 hráčů, což znamená, že jsme na první ročník dokázali o výhodnosti celoročního startovného přesvědčit silnou skupinu hráčů. Podle současných ohlasů jsou majitelé této permanentky zatím velmi spokojeni a drtivá většina z nich svou možnost hrát všechny akce Tour v rámci permice hojně využívá. Pokud ti nejčastější účastníci udrží svou kvantitu startů na jednotlivých kolech soutěže, tak je v přepočtu na jednorázové startovné vyjde každá akce pod 100 korun. To je jedna třetina běžného poplatku za odehraný turnaj.

Ve třech městech a s reprezentanty

Tour zatím koluje třemi městy a nejpozději ve třetím čtvrtletí soutěže se určitě zapojí i Plzeň. V neposlední řadě se nám povedlo do soutěže zapojit i české reprezentanty Roberta Kufu a Jana Dumka. Těm děkujeme také za to, že nám pomáhají s inspirací našich členů, protože s nimi turnaj přímo odehrají.

Jak dál?

Výčet faktů prvního ročníku bez širších souvislostí nezní úplně špatně. Navíc máme i dost nápadů, jak soutěž dále posunout, z nichž ty nejvýznamnější jsou:

  • rozšířit soutěž do více měst (už víme, že na sto procent se přidá Plzeň nejpozději od dubna);

  • rozšířit počet kol o bonusová kola s hvězdami českého beach volejbalu. Zároveň chceme zapojit těchto hvězd mnohem více, než se nám to zatím daří s Bobbem a Dumim – například do ženské části tyto dva borce bohužel zapojit nemůžeme;

  • více zapojit naši mládež – zde stále v našich klubech vidíme dost velké limity. Přetlouct dětské počítačové aktivity ve sportovní činnost dá fakt zabrat;

  • zapracovat na větší atraktivitě cen pro vítěze;

  • v dalších ročnících bychom rádi domluvili partnerské areály v zahraničí – rádi bychom v každém ročníku měli pár mimorepublikových kol;

  • rozhodně bychom v dalších ročnících opět zkusili nějaká coachovaná kola Tour, což by nově neplatilo jen pro děti, ale i pro zdatnější a dospělejší účastníky. Kdybychom například ke coachingu na některých kolech první ligy přemluvili Simona Nausche, tak by to asi všichni přivítali;

  • další nápady jsou, ale nemusíme prozradit hned všechno.

    Ještě můžeme zabrat

    Je ale také na místě přiznat, že ne všechno, co jsme si předsevzali, se nám podařilo. Mrzí nás to, ale budeme bojovat dál:

    • nedaří se nám uspořádat ani jedno kolo tour v areálu s větším počtem kurtů, ačkoli zájem ze strany účastníků o navýšení kapacity zejména v Praze silně pociťujeme. Čtyři kurty jsou naše nedostačující maximum a zatím marně hledáme cesty jak to změnit;

    • byť velmi stojíme o to, aby se Markéta Sluková s Bárou Hermannovou zapojily do Beach Service Tour, tak se zatím nesetkaly termíny realizace;

    • se sponzory se pytel zrovna neroztrhl a najít partnera, který by pomohl s věcnými cenami do turnajů, je pro nás skoro neřešitelný úkol;

    • desítky procent našich členů se stále do Tour nezapojily, což bereme zatím jako naši největší prohru;

    • stále jsme nezlomili tu, pro nás nepochopitelnou, neochotu hráčů cestovat za turnaji po jiných městech. V letních svazových soutěžích je to přitom pro hráče samozřejmost a i v jiných sportovních odvětvích se jedná o záležitost zcela běžnou. Jako kdyby beach volejbal hráli jen ti největší lenoši v republice;

    • byť máme pocit, že tvoříme výjimečný počin ve světě plážového volejbalu, tak kromě finanční spokojenosti permanentkářů, prakticky nevnímáme podporu – ani slovní natož jinou a podstatnější. Samozřejmě s výjimkami. Přitom Beach Service Tour je zcela zaměřena na pomoc hráčům, ale to jakoby nebylo vnímáno i přes naši osobní angažovanost a prezentaci.;

    • enormní množství omluvenek na poslední chvíli i neomluvených účastí vůbec. Myslím, že aspoň za SMS stojíme my i projekt samotný, stejně jako ostatní přihlášení na turnaji, kteří tím nepřímo trpí stejně.

      Ale třeba jen něco děláme špatně a zatím neumíme identifikovat, co to má vlastně být. Každopádně s naším snažením nepřestáváme, byť se začíná situace místy na některých místech vyvíjet v náš neprospěch i v neprospěch celé soutěže. Pouze pozitivně tedy vznik Tour zatím nevnímáme, byť za námi stojí i úspěchy. Možná o to více můžeme být do budoucna hezky překvapeni. Byli bychom rádi. Věříme, že podpořit nás i Beach Service Tour samotnou za to stále stojí.

      Generální partner

      Stample!

      Partneři a sponzoři

      Birell Plzeňský Prazdroj Koktejl S-Centrum Benešov
      Gymnázium Pardubice Mozartova Levitas HIKO SPORT Plzeň pro sport JIP GALA KMOTRA Hanka Mochov